Informationen zum Firewall Log

SNMP, Telnet, Syslog, Statustools, RTools, ...

Moderatoren: TommyTC, alf, Petrus, andreastc, DSL-Hexe, nobody

Informationen zum Firewall Log

Beitragvon tpn » Mo 08.11.2004 - 08:20

Hallo,
es gab schon mehrere Anfragen zu dem folgenden Sachverhalt, deswegen poste ich hier die Antwort des DrayTek Support in Taiwan:
Im Firewall Log des Vigor wird pro Eintrag die angewandte FW Regel in der Form Gruppe#:Regel# angezeigt. Bei mir (und einigen anderen) ist Gruppe# immer gleich 0.
Antwort des DrayTek Support hierzu:

Please note that "group" here means a group of filter sets and the default group of filter sets is considered to be group 0. All filter sets link up with "next filter set" (please refer to the attached picture "next set") are regarded to be in the same group.

If you want to jump to another sets group, please setup "Branch to other filter set"(please refer to the attached picture "branch group"). Here when you setup "branch to other filter set", the option "Pass or block" should be setup as "pass/block if no further match". Then the number of group will be that of the first filter set in this group. For example, if you setup "branch to other set" as "set 6", you will see the group number is 6 in log(please refer to the attached picture "group number").

Die Screenshots habe ich hier nicht mit angefuegt.
Es sollte noch bemerkt werden, dass die Regel# sich aus Abzaehlen der !!aktiven!! Regeln in allen Sets ergibt.
Gruss
Thomas P. Niesel
tpn
Grünschnabel

Zurück zu Tools und Fernwartung